Η σύλληψη του ανθρώπου - Μητροπολίτης Ναυπάκτου & Αγίου Βλασίου Ιερόθεος


Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Από την πρώτη στιγμή της συλλήψεως του ανθρώπου, και πριν σχηματισθούν τα όργανα του ανθρωπίνου σώματος, υπάρχει η ψυχή. Με την γονιμοποίηση, την σύλληψη, υπάρχει άνθρωπος, που αποτελείται από ψυχή και σώμα. Το σώμα βέβαια σε αυτήν την κατάσταση δεν έχε ακόμη απαρτισθεί, δεν έχουν ακόμη διαφοροποιηθεί τα βλαστοκύτταρα και να ολοκληρωθεί το σώμα, αλλά όμως υπάρχει άνθρωπος με την μορφή των κυττάρων, των γονιδίων και όλου του γενετικού υλικού, αφού, σύμφωνα με την διδασκαλία της Εκκλησίας, δεν υπάρχει ψυχή χωρίς σώμα, ούτε σώμα χωρίς ψυχή, κατά την ημέρα της συλλήψεως [...]
Ο σχολιαστής της Κλίμακος του Σιναΐτου γράφει ότι η ψυχή ούτε προϋφίσταται του σώματος ούτε μεθυφίσταται αυτού, αλλά συγχρόνως με την γέννηση αυτού και η ψυχή κτίζεται, οπότε το σώμα "εν τη συλλήψει εμψυχούται". Και όσο αυξάνεται η σάρκα, τόσο και η ψυχή δείχνει τις ενέργειές της [...]
Τιμάμε την σύλληψη κάθε ανθρώπου, τον σεβόμαστε ως δημιούργημα του Θεού, δια των γονέων του, και αναμένουμε την γέννησή του, για να ακολουθήσει και η πνευματική του αναγέννηση, που γίνεται με το Βάπτισμα, το Χρίσμα, την θεία Ευχαριστία που ακολουθεί. Έχει μεγάλη αξία το "είναι" του ανθρώπου, αλλά έχει μεγαλύτερη αξία το "ευ είναι" του, που είναι η αναγέννησή του. Γι αυτό και η Εκκλησία παρακολουθεί όλους τους σταθμούς της αναπτύξεως του εμβρύου και του βρέφους, χαίρεται, προσεύχεται γι αυτό, ευχαριστεί τον Θεό για την σύλληψη και την γέννηση, το εισάγει στην εκκλησιαστική ζωή με τα Μυστήρια, του δίνει την θεία Κοινωνία, αφού προηγουμένως βαπτισθεί και χρισθεί, και αναμένει από αυτό να γίνει άγιος και πολίτης της Βασλείας του Θεού.
Αυτό σημαίνει ότι η Εκκλησία αποδοκιμάζει κάθε ενέργεια που συνιστά καταστροφή του εμβρύου, γιατί κατά τον Μ. Βασίλειο "ακριβολογία δε εκμεμορφωμένου και ανεξεικονίστου παρ' ημίν ουκ έστι". Το έγραφε αυτό γιατί στην εποχή του υπήρχαν μερικές θεωρίες ότι υπάρχει ακριβολογία εκμεμορφωμένου και ανεξεικονίστου. Όμως, το έμβρυο εμψυχούται από την σύλληψή του, από την πρώτη στιγμή της συλλήψεώς του είναι άνθρωπος, και έτσι η τυχόν καταστροφή και ο θάνατος του εμβρύου θεωρείται φόνος.


Από το βιβλίο του Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεου "Θεομητορικές εορτές", εκδόσεις Ιερά Μονή Γενεθλίου της Θεοτόκου (Πελαγία)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανεξάληπτο το μοναχικό σχήμα

Χριστούγεννα (Μητροπολίτης Ναυπάκτου & Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος)

Πως διηύθηνε τη Ριζαρειο Σχολή ο Άγιος Νεκτάριος